NUR HAZIQAH BINTI MOHD ZIN

Monday, September 3, 2012

FIRST RAYA SANGAT BERMAKNA

Bulan ramadan telah pun meninggalkan kita.. Tibanya bulan syawal menjelang dan di mana saat untuk menyambut hari raya aidilfitri pada tahun ini.. First raya dye ade siap mesej lagi kat aku ajak beraya nga dye pegi umah yoe pas tu umah dye.. Lagipun pagi tu aku boring juga x pegi raye mane2 pun,so aku tmer jer cadangan dye tu.. Memang aku langsung x janji nga dye pun pasal baju raya.. Tengok2 bile mai umah baju raya dye pun wane merah,dah la aku pun wane merah.. Ya Allah,adakah itu tanda jodoh kami ?? :D
Aku langsung x sangka dye merah dan aku pon merah.. Hebatnya kuasa Allah,syukur alhamdulliah..

Dengan pasaan vervousnye dye naek atas umah,asal tu nick nga jemi pn ade(kwn adik).. Abah pun turut naek nak kenal n bercakap nga dye.. Mesti abah engat aku nga dye sepakat pakai baju merah sama merah,mati la aku.. Lagipun baru jer semalam kot mesej n kenal dye mane sempat nak berjanji2 ni,adoiyaa..

Lantak la apa nak jadi jadi laa.. Sepanjang dye duk atas umah aku x g naek pun,malu kot nga abah hehe..
Aku duk dapur n makan nasi kapit jer.. Kak2 aku ade gtau suh makan bihun yang dyeorang goreng tapi aku x makan pun.. Tiba2 jer kenyang,nervous kot :D..



Ni pic aku di pagi raya,siap lagi posing hehe..
Simple2 jer aku,ni lah baju raya aku.. Law x ? :D


First time naek keta nga dye tp macam dah kenal lama.. Siap berbual2 nga maen gurau2 lagi..Aku ade tanya dye,kita ni nak pegi beraya kat mane ? Dye gtau nak g beraya umah bos pat dye keje d tok uban.. Dye suh aku temankan dye,lagipun bos dye nak tengok dye bawak makwe.. So aku terpaksa jadi makwenye untuk pagi raya ni.. X pelah ape salahnya kan ? Sekali sekala.. :D

RM20 ?? Bia betoii.. Terkezut kot bila bukak sampul duit raya yang bos dye bagi kat aku nga dye.. Syukur alhamdulliah rezeki datang,x sia2 jugak ikut dye pegi sana,hehe.. Baek gler bos dye spai kat aku pun bagi duit raya,kan aku dah besar.. Besar2 pun dapat duit raya lagi hehe.. Law bagi kat dye jer x pe,ni aku pun dapat,rezeki3.. Dye hanya senyum dan aku pun turut tersenyum :))

Selesai sudah beraya di umah bos dye,so turn dye bawak balik aku pegi beraya umah dye plak..
Dye ade gtau nak beraya umah yoe petang cikit sebab yoe x der kat umah,dye pegi beraya kat umah pak saudara dye.. So,aku ikut jelah.. First,aku malu jugak nak pegi umah dye,malu nga family dye.. Nasib baik aku kenal abah dye,pok su madi.. Boleh jugak bual2 nga maen gurau.. Law x kenal memang nasib gler r.. Sapai sudah umah dye,abah dye terkezut tengok dye bawak balik aku.. Yelah x sangka kan.. Baru jer kenal tengok2 dah wat balik aku,mak bapak mana x terkezut.. Tapi aku buat blur jer hehe.. Adik dye,fatin pun terkezut tengok aku.. Dah la balik nga abang dye plak tu.. Aku salam nga pok su madi,ma tiri dye,fatin n kak long.. Pok su madi siap cakap aku ni menantu dye kat kawan2 dye,dye plak hanya sengih jer.. Aku jugak la yang malu di buatnye.. Tapi x pe,aku akan try control malu tu demi nak jaga ati dye.. Aku siap masak nga kak long kat dapur,pok su madi yang suh.. Aku tolong2 kak long masak sayur goreng nga ayam masak merah.. Wooww so delicious !! Yummy... 
Selesai sudah masak kteorang pun makan,aku makan tepi dye.. Aku macam dah biasa nga family dye,biarpun baru jer kenal.. :D.. Law nak pikat anak,mesti kena pikat parents dye dulu kan ?? :P

Dalam kul 3 lebih aku nga dye beraya kat umah yoe seperti yang di janjikan.. Sapai2 sana yoe terkezut kot aku ade nga dye,sedondon plak tu.. Aku nga dye makan roti ape ntah yang di cicah nga gulai ayam,aku pun dah lupa.. Banyak menda gak kteorang bua2.. Last bual2 nga dye n yoe,aku suh yoe ambik gambar kteorang.. Nak tengok x ? :D


Hah ni pic kteorg kat umah yoe.. Sweet x ? :D


Time ni dye ngatok sgt sbb tu muka dye jadi mcm tu :P

Last kteorang bergambar sebelom balik.. Pemandangan di luar umah yoe plak,yang tadi kat dalam..
Jangan lupa tengok yer :P



Pic yang terbaek first raya ! Fotoshoot oleh FADRUL HAKIMI :D









No comments:

Post a Comment