NUR HAZIQAH BINTI MOHD ZIN

Saturday, January 12, 2013

PERISTIWA DI HOSPITAL

Dah lama tak bukak blog ! Arini tetiba ase rindu jer nak update blog pulak :D .. Dekat nga sebulan or dua bulan lebih dah aku x bukak blog , bukan tak nak bukak tapi x sempat nak bukak . Yelah line berukband aku bukannye okey selalu , kdg2 berona . Yang tu memang aku sakit ati gler2 :D .. Okey part ni aku nak cter sal peristiwa yang berlaku kat hospital . Memang da lame , tapi aku nak jugak korang tau peristiwa hidup dalam family aku . Bukannya selalu gembira dan bukannya selalu sedih . Di mana ada kegembiraan tu , dan di situ lah ade kedukaannya juga . Peristiwa ni berlaku tahun lepas 2012 , yang mana air mata aku sering menangis menangis menangis dan terus menangis . Bukan senang nak keluarkan air mata ni sesuka hati . Dan bukan mudah air mata ni nak keluar . Semua ni kejadian daripada Allah , aku sebagai hambaNya yang lemah ni mampu berdoa dan redha ape pun yang akan berlaku dalam hidup aku . Tapi kalau boleh , memang nak sangat jauh daripada semua bala2 yang tak diingini berlaku kan ? Tapi tu semua dah di tentukan oleh yang di atas sana . Sape yang tak sayang ibu kan ? Bagi aku , ibu adalah segala2nya . Kalau korang nak tau , ma aku sakit T_T . Sakit buah pinggang , da lama da sakit . Seingat aku start aku exam SPM tahun 2010 .


 First ari exam , first ma aku kena masuk hospital kat Kota Bharu sebab dua2 buah pinggang da rosak , dalam keadaan kritikal gitu . Hanya Allah yang tahu perasaan aku masa tu , memang sedih2 tahap gaban . Nak buat exam pun x bole , yelah fikiran aku just ade kat hospital jer . Dalam hati ni , "Ya Allah ,, macam mane keadaan ma ni ? Nak sangat tau :( " . Aku still engat lagi , masa aku tengah jawab exam tu , aku nangis . Nangis tak bunyi , air mata jer jatuh kat atas kertas . Aku tak boleh nak tahan sebak , aku takut . Takut kehilangan orang yang aku sayang dan cinta . Aku tak bole , aku tak kuat . *TENGAH NANGIS NI . Dah lar soplan BM ade kesah sal ibu , lagi lar aku nangis . Mungkin ade hikmah semua tu , aku pilih soplan tu . Aku jawab dengan penuh perasaan sedih yang berlaku kat ma aku terlantar di hospital sekarang . Dan mungkin itu juga rezeki aku , result SPM aku dapat A subjek BM ! Memang aku langsung tak sangka aku dapat A , sebelom ni dalam kelas aku dapat B , C . Terima kasih Allah :)) .. Doktor ade gtau kat abah , hanya ade 2 pilihan jer . Pertama , salah sorang kena bagi buah pinggang kat ma . Kedua , buat rawatan Hemodialisis . Abah aku buat keputusan nak jalankan rawatan Hemodialisis , tak kesah berapa pun harga kena bayar . "Duit boleh di cari tapi ibu tak bole cari , hanya satu jer ." Sekarang , ma aku bergantung kepada rawatan Hemodialisis , 3kali seminggu . Tanpa rawatan tu , memang tak bole lar sebab dua2 buah pinggang x berfungsi kan ? Ni aku ade masukkan beberapa pic kat hospital USM Kubang Kerian Bulan 10 tahun lepas .



Ma tengah tidow masa tengah cuci buah pinggang 



Cenggini lar rawatan HEMODIALISIS



Nampak tak wayar2 darah tuu ?? Eee takut kan 



Time ni aku jaga ma kat Hospital USM Kubang Kerian . Sempat snap pic nurse yang comey ni :D



Camni laa tiap kali ma aku kena cuci buah pinggang :(



Ni Unit Hemodialisis USM Kubang Kerian



Dua wayar ni darah kotor dan darah bersih

Ya Allah , sembuhkan penyakit ibuku ini . Hanya engkau satu2nya yang Maha Kuasa menyembuhkan sebarang penyakit . Aku hamba yang lemah hanya mampu berdoa kepadaMu Ya Allah . Korang tolong doakan kesembuhan ibu aku yer ? Aku berharap sangat ibu aku sihat macam dulu . Miss this moment :'(


No comments:

Post a Comment